درمان استفراغ سگ در خانه: ۶ نوع استفراغ سگ

استفراغ سگ شما ممکن است ناشی از خوردن چیزهای مختلف باشد. این مورد به عنوان بی احتیاطی رژیم غذایی سگ ها شناخته می شود. البته ممکن است دلیل چندانی برای نگرانی نباشد. با این حال، استفراغ سگ ها می تواند نشانه ای از شرایط جدی یا حتی تهدید کننده زندگی باشد.در این صورت سگ شما نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد و باید علت بیماری توسط دامپزشک تشخیص داده و درمان شود.

استفراغ سگ
مهم نیست که چقدر سعی می کنید سلامت سگ خود را کنترل کنید، استفراغ اتفاق می افتد. مانند انسان‌ها، سگ‌ها گهگاه استفراغ می‌کنند تا غذا (یا سایر مواد) را که نباید می‌خوردند بیرون بیاورند. در بسیاری از موارد، این نوع استفراغ یکباره دلیلی برای نگرانی نیست. اگر سگ شما در روز چندین بار و یا بیش از یک روز است که استفراغ می کند، باید سریعاً به یک دامپزشک مراجعه کنید. علاوه بر این، اگر سگ شما همراه با استفراغ کردن علائمی از قبیل تغییر در حالت طبیعی خود را نشان داد، باید به دامپزشک مراجعه کنید:

از دست دادن اشتها
تغییر در تکرر ادرار
تغییر در تشنگی
خون در استفراغ یا مدفوع
بی حالی غیر معمول یا شدید
اسهال
لثه های رنگ پریده یا سفید
درد شکم
کاهش وزن
استفراغ سگ ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. ممکن است سگ شما بیش از حد توان خورده باشد یا خیلی سریع غذا خورده باشد یا سگ شما بیش از حد علف خورده باشد. گاهی اوقات علت اسفراغ کردن سگ، می تواند جدی تر باشد. سگ شما ممکن است چیزی سمی را بلعیده باشد، یا ممکن است نشانه ای از یک بیماری جدی باشد که ممکن است نیاز به مراجعه به دامپزشک داشته باشد.

علت غذا نخوردن سگ و استفراغ
یکی از دلایل مهم غذا نخوردن سگ ها، اختلالات گوارشی است. اختلالات گوارشی می تواند باعث سوء تغذیه شود زیرا باعث می شود سگ شما نتواند ویتامین ها و مواد معدنی لازم را از غذایی که می خورد جذب کند. به عنوان مثال، حیوانات مبتلا به زخم معده اغلب ممکن است استفراغ را تجربه کنند که می تواند منجر به کاهش وزن شود.

 

 

انواع استفراغ سگ (۶ مورد)
اگر سگ شما استفراغ می کند، ممکن است بتوانید علت آن را از رنگ استفراغ او تشخیص دهید. درست مانند انسان ها، رنگ استفراغ سگ ها، بسته به علت آن می تواند تغییر کند. ممکن است انتظار برخی از این موارد را داشته باشید. در ادامه به انواع استفراغ سگ ها بر اساس رنگ آن ها اشاره می کنیم.

۱. استفراغ سبز
اگر سگ ها مقدار زیادی علف خورده باشند ممکن است استفراغ سبز رنگ باشد. همچنین می تواند به این معنی باشد که آنها فقط صفرا را استفراغ می کنند.

چه باید کرد: استفراغ سبز به ندرت باعث نگرانی می شود اگر یکبار باشد اصلا جای نگرانی ندارد. با این حال، اگر سگ خود استفراغ سبز ایجاد کرد، مراقب او باشید. اگر به نظر می رسد خوب نیست یا اگر استفراغ ادامه دارد، در اسرع وقت با دامپزشک خود تماس بگیرید.

۲. استفراغ زرد
استفراغ زرد اگر یکبار باشد، معمولاً جای نگرانی نیست. به طور معمول، عمدتاً از صفرا تشکیل می شود، اما مقدار آن کمتر از استفراغ سبز است.

چه باید کرد: پاکسازی کنید، اما زیاد نگران نباشید مگر اینکه علائم ادامه پیدا کنند. اگر چنین شد، با دامپزشک خود تماس بگیرید.

۳. استفراغ سیاه
این نادر مورد است. به طور معمول، استفراغ سیاه می تواند نشانه گل یا کثیفی باشد که سگ شما به طور تصادفی هنگام بازی هضم کرده است. اگر استفراغ سیاه ظاهری مشابه دانه های قهوه دارد، به آن دقت کنید. اگر متوجه شدید که این رنگ قرمز بسیار بسیار تیره است، ممکن است نشانه زخم معده یا یک سم هضم نشده باشد.جوان ایرانی (irjavan.com)

چه باید کرد: اگر متوجه شدید که رنگ استفراغ به جای سیاه و قرمز بسیار تیره است، در اسرع وقت سگ خود را نزد دامپزشک ببرید.

۴. استفراغ سفید
سگ شما ممکن است به نظر برسد که استفراغ سفید ایجاد می کند، اما در بسیاری از موارد، ممکن است به سادگی کف سفید را سرفه کند.

اگر استفراغ باشد، دلایل احتمالی آن ناراحتی معده خواهد بود که احتمالاً از خوردن مقدار کمی علف به وجود می آید. اگر سگ شما استفراغ سفید ایجاد می کند و می دانید که مدتی است غذا نخورده است، ممکن است صفرا را از معده خود استفراغ کند.

اگر فوم سفید است، سگ شما احتمالاً از نفخ یا مشکلات گوارشی رنج می برد. در این موارد ممکن است سعی در استفراغ داشته باشند اما شانس زیادی نداشته باشند. این به عنوان یک اورژانس طبقه بندی می شود و به مراقبت فوری دامپزشکی نیاز دارد.

چه باید کرد: اگر استفراغ سفید است، مراقب باشید تا ببینید آیا علائم ادامه دارند یا خیر و در صورت مشاهده با دامپزشک خود تماس بگیرید. اگر سگ شما فوم سفید را سرفه می کند، در اسرع وقت با دامپزشک خود تماس بگیرید.

۵. استفراغ قرمز
استفراغ قرمز معمولاً نشانه آن است که سگ شما خون استفراغ می کند. اگر خون تازه باشد (رنگ قرمز معمولی)، این می تواند به معنای مشکل در پوشش معده یا التهاب احتمالی باشد. در عوض، استفراغ خون می تواند پاسخی به یک ماده سمی باشد.

اگر خون قرمز تیره است، احتمالاً برای مدت طولانی در سیستم سگ شما وجود داشته است. این موضوع می تواند نشانه ای از زخم باشد.

چه باید کرد: اگر سگ شما مکرراً یا برای مدت طولانی استفراغ خون می کند، فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید.

۶. استفراغ قهوه ای تیره
اغلب اوقات، استفراغ قهوه ای تیره، به خصوص اگر بوی شدیدی داشته باشد، نشانه آن است که سگ شما بیش از حد مدفوع کرده است. همچنین می تواند نشانه ای از انسداد در روده آنها باشد.

چه باید کرد: اگر علائم ادامه یابد یا سگ شما بیش از حد استفراغ کند، می تواند نشانه انسداد روده او باشد. اگر شک دارید، با دامپزشک خود تماس بگیرید.

چگونه استفراغ سگ را درمان کنیم؟
برای تشخیص علت استفراغ شدید یا طولانی مدت، دامپزشکان یک شرح حال و معاینه فیزیکی کامل انجام می دهند و در برخی موارد ممکن است به نتایج آزمایش خون، آزمایش ادرار، معاینات مدفوع، اشعه ایکس، سونوگرافی شکمی نیز نیاز داشته باشند. آزمایشات آزمایشگاهی تخصصی و حتی جراحی اکتشافی یا آندوسکوپی با بیوپسی بافتی در برخی موارد به کار برده می شود.

درمان باید در صورت امکان به علت اصلی علائم گوارشی سگ باشد، اما داروهای ضد استفراغ، داروهای ضد اسهال و مراقبت‌های حمایتی (مانند مایع درمانی) همگی نقش‌های درمانی مهمی دارند. وقتی استفراغ یا اسهال بیش از چند روز ادامه یابد، تامین نیازهای غذایی سگ بسیار مهم می شود. دامپزشک شما ممکن است یک رژیم غذایی درمانی تجویز کند یا روش های تغذیه جایگزین را برای رفع نیازهای سگ شما توصیه کند. بسته به تشخیص، سگ شما ممکن است در نهایت بتواند به خوردن یک غذای بدون نسخه کامل و متعادل از نظر تغذیه ای بازگردد، یا ممکن است لازم باشد به عنوان بخشی از برنامه مدیریت بیماری، رژیم درمانی خود را ادامه دهد.

درمان استفراغ سگ در خانه
منطقی است ابتدا برخی از درمان های خانگی را امتحان کنید. البته، اگر وضعیت سگ شما در طی 24 تا 48 ساعت بهبود نیافت یا در هر زمانی بدتر شد، با دامپزشک خود تماس بگیرید. در اینجا چند نکته برای درمان خانگی وجود دارد:

برای درمان استفراغ، نیاز است که سگ شما برای 12 تا 24 ساعت از خوردن غذا خودداری کند، البته آب بنوشد. سپس به تدریج رژیم غذایی منظم سگ خود را دوباره از سر بگیرید.

برای درمان اسهال، غذا یا آب را دریغ نکنید، بلکه برای چند روز به یک رژیم غذایی ملایم و راحت هضم ادامه دهید. برنج سفید مخلوط با مرغ یا گوشت سفید آب پز (بدون استخوان و پوست) گزینه خوب و موقتی است. هنگامی که مدفوع به حالت عادی برگشت، به تدریج به غذای معمولی و متعادل سگ خود برگردید.

داروهای ضد اسهال که حاوی کائولین و پکتین هستند را می توان برای جذب مایعات اضافی در مجرای روده و کاهش حرکت روده استفاده کرد. مکمل های پروبیوتیک همچنین به عادی سازی جمعیت باکتری ها در دستگاه روده کمک می کنند.

 

درمان استفراغ سگ در ماشین
بهترین راه برای جلوگیری از بیماری استفراغ سگ این است که ماشین سواری را تا حد امکان برای سگ خود راحت کنید.

سگ شما اگر هنگام سفر به سمت جلو باشد، به جای نگاه کردن به پنجره های کناری، علائم بصری تهوع آور کمتری را تجربه می کند. یکی از راه های تضمین این امر، استفاده از کمربند ایمنی مخصوص سگ است.

اگر می خواهید سگ خود را روی صندلی سرنشین جلو سوار کنید، به خاطر داشته باشید که کیسه های هوا برای سگ ها خطر بالقوه ای دارند. پس بهتر است مراتب امنیتی را رعایت کنید.

 

درمان استفراغ سگ شیتزو
با موارد حاد استفراغ که اورژانسی تلقی نمی‌شوند، سگ شیتزو می‌تواند در خانه استراحت کرده و از مشکلات ناراحتی معده و استفراغ بهبود یابد. برای درمان استفراغ سگ شیتزو باید سه گام را در پیش بگیرد.

راه های درمان
1. فوراً به مدت 12 تا 24 ساعت از غذا خودداری کنید. از آنجایی که غذا به هر میزانی باعث استفراغ می شود، مهم است که به معده سگ شیتزی خود استراحت دهید. بسته به زمانی که شیتزو شما برای اولین بار استفراغ کرده است، مدت زمان خودداری از غذا بین 12 تا 24 ساعت متغیر است.

2. در این مدت مطمئن شوید که شیتزو شما هیدراته می ماند. مقدار زیادی آب در طول یک دوره استفراغ دفع می شود. بنابراین، آن آب باید جایگزین شود. از آنجایی که سگ شما برای مدت کوتاهی غذا نمی‌خورد، آب مهم‌تر از همیشه است.

شما می توانید از آب میوه هم استفاده کنید. اگر با مخلوط 50/50 آب و آب سیب خالص درست شده باشد، مقداری شکر طبیعی به سگ شما می دهد. در موارد متوسط ​​تا شدید، دامپزشک شما ممکن است مخلوط 50/50 آب و پدیالیت کودکان را برای جایگزینی الکترولیت ها توصیه کند.

3. رژیم غذایی ملایم پس از گذشت 12 تا 24 ساعت. زمان آن فرا می رسد که یک رژیم غذایی بسیار ملایم را برای سگ شیتزوی خود شروع کنید. این رژیم غذایی شامل یک پروتئین و یک نشاسته خواهد بود. به طور معمول، یک ترکیب خوب گوشت مرغ سفید چرخ کرده و سیب زمینی شیرین است. به جای آن، می توان گوشت گاو بدون چربی را با ماکارونی یا برنج مخلوط کنید. کره یا چاشنی اضافه نکنید. مقدار کمی را مرتباً سرو کنید، اما هرگز سگ خود را مجبور به خوردن نکنید.

پس از 3 روز، شما باید بتوانید شیتزو خود را به غذای معمولی با کیفیت بالا برگردانید. اگر شیتزو شما غذای ملایم را استفراغ کرد یا پس از خوردن آن دوباره به استفراغ برگشت، این نشانه مهمی است که مراجعه به دامپزشک را ضروری می کند.

درمان استفراغ سگ ژرمن
اگر سگ شما در دو ساعت گذشته چیزی نخورده است، دادن یک وعده غذایی کوچک به او می تواند احتمال استفراغ او را افزایش دهد. از راه های مهم برای درمان استفراغ سگ ژرمن استفاده از محلول پراکسید هیدروژن 3 درصد است. غلظت های بالاتر سمی است و می تواند آسیب جدی ایجاد کند.

دوز پیشنهادی 1 قاشق چایخوری به ازای هر 2.5 کیلو از وزن بدن سگ از طریق خوراکی است، با حداکثر دوز 3 قاشق غذاخوری برای سگ هایی که وزن آنها بیش از 22 کیلو است. اما از دامپزشک خود در مورد بهترین دوز برای سگ خود بپرسید.

درمان استفراغ سگ تریر
دامپزشک شما با انجام معاینه بالینی سگ تریر شما را بررسی می کند و از شما سوالاتی می پرسد تا ببیند چه چیزی در خانه مشاهده کرده اید. همچنین ممکن است نیاز به انجام آزمایش خون، آزمایش ادرار، اشعه ایکس یا سونوگرافی داشته باشد تا پزشک بفهمد چه چیزی در حال وقوع است.

درمان به تشخیص بستگی دارد، اما ممکن است شامل مایعات داخل وریدی برای اصلاح کم آبی، آنتی بیوتیک در صورت مشکوک شدن به عفونت، داروهای ضد استفراغ و محافظ معده باشد. اگر دامپزشک شما معتقد است که بیماری توسط یک جسم خارجی ایجاد شده است، احتمالاً جراحی لازم است.

سخن پایانی
بسیاری از علل استفراغ قابل پیشگیری نیستند. اما با حذف غذاها، استخوان ها یا اشیاء بالقوه مضر از محیط سگ خود، می توانید خطر بلعیدن جسم خارجی یا خوردن چیزی سمی را به حداقل برسانید. سعی کنید رژیم غذایی سگ خود را به طور ناگهانی تغییر ندهید و سعی کنید از زباله ها و خوردن زباله ها یا غذاهای باقی مانده سگ خود جلوگیری کنید.

 https://irjavan.com/%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%ba-%d8%b3%da%af-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/




|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : وبمستران
تاریخ : جمعه 22 ارديبهشت 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: